27 Temmuz 2010 Salı

New York Yazıları - II

Bu yazıyı okumadan önce "New York Yazıları I" i okumanızı şiddetle tavsiye ediyorum. Bir önceki yazımda Proenza Schouler'dan bahsetmiştim. Şimdi de Halston Heritage'tan bahsetmek zamanı geldi. Bu markayı bir film meşhur etti dersem abartmış olmam diye düşünüyorum. Sex and the City 2 filmini herhalde seyretmeyen kalmadı. Efendim filmde Sarah Jessica Parker aynı markadan 3 elbise giyiyor. Aşağıdaki fotoları görünce hemen hatırlayacaksınız. Elbiseler hoş ancak benim NY’da olduğum haftalarda hiçbir yerlerde yoktu. Sadece bir iki mağaza online satıyordu. Hala da öyle. Bergdorf Goodman ve Saks’ta online satış var. Ama her ülkeye satış olmayabiliyor. Kontrol etmeniz lazım. En güzeli Amerika’da arkadaşınız varsa onun evine yollayıp, tatilde Türkiye’ye getirmesini sağlamak ki ben aşağıda gördüğünüz mavi elbise için aynısını yaptım. Halston da bir Amerikan markası.



Bianca Jagger ve Anjelica Houston’un tarzlarından esinlenerek yaptıkları koleksiyonları büyük beğeni kazandı. Bu elbiseleri “timeless” yani “zamansız” olarak tarif ediliyor ki bence doğruluk payı var. Hafif ve feminen. Giydiğinizde, teninize dokunduğunda prenses hissi veren elbiseler. Giydiğinizde vücuda prenses hissi veren elbiseler çok önemli. Aslında dikkat edin, genellikle öyle elbiselerle kendinizi daha rahat, güzel ve kadın hissediyorsunuz. Stella Mc Cartney ve Diane von Fürstenberg’in elbiseleri de benzer hisleri yaratırlar. Ben kıyafet alırken kumaşına çok dikkat ederim. Tişört bile alırken böyle yumuşacık, dökümlü olması önemli. Tenimiz en iyi kumaşları haketmiyor mu sizce. Saçınıza en iyi şampuanı, cildinize en iyi kremi sürüyorsunuz. O zaman teninize değenin de en iyi hissi veren kumaş olması gerekmez mi?

Bu hissiyatı veren bir minik marka daha söyleyeceğim size. Young, Fabulous and Broke. Saks Fifth Avenue’da rastladım ama online satışta da bulabilirsiniz. Kumaşlara dokunduğunuz ya da giydiğiniz anda zaten alasınız geliyor. Bu kadar hafif, bu kadar yumuşak bir pamuklu kumaş çok nadir gördüm. Bu anlamda online satışta bu hissi kaçırabilirsiniz. www.yfbclothing.com. ve www.revolveclothing.com’a göz atabilirsiniz. Batik sevenler için de iyi bir marka. Bol bol batik temalı hırkaları, elbiseleri var. Ama ben yine kumaşı diyorum. Bir harika.



Amerika'ya gidecekler için de bir adet ucuz kaçış noktası önermek isterim. Ann Taylor Loft. Sanırım hayatımda en rahat ettiğim kotumu oradan ve 30 dolara almış olabilirim. 10 dolara harika atletler, üzerinde değişik detaylar olan yine atlet ve kolsuz bluzlar var yaz için. Herbirinin fiyatı 30 doları geçmiyor. Hele ben gittiğimde indirim vardı. Dünya kadar tişört aldım ve çok komik bir para ödeyip çıktım. Üstelik üzerindeki boncuk, fırfır gibi detayları ters çıkarıp yıkadığınızda asla bozulmuyor.

Bir çok sevdiğim markayı da anmadan geçemeyeceğim. Anthropologie. Buraları bilenlerin mutlaka bildiği bir markadır. Enteresan bir dükkan. İçinde yatak çarşafı da var, hırka da, abajur da var, trençkotta. Benim ne kadar trençkot meraklısı olduğunu arkadaşlarımdan bilmeyen kalmadı sanırım. Yine kısa bir trançkot kaptım oradan. Bakınız fotoya. Tam görülmemekle birlikte yakasında çok özel bir işleme var.


Hangi fotoyu koyacağımı şaşırdım dükkandan. Siz ilgilenirseniz lütfen siteyi inceleyin. Kendinizden geçeceksiniz detaylara. Eğer siz de benim gibi kıyafetin üzerindeki ince(!) detaylara meraklıysanız Anthropologie tam size göre. Dikkarinizi çekerim, ince detay dedim. Bağıran detay demedim. Öyle bir ince detaydır ki o, ancak giyince, ya da yakından incelediğinizde anlarsınız. Ya da uzaktan bakarsınız, “bu kıyafet ne kadar güzel duruyor, allah allah, bir numara da yok aslında” diye düşünürsünüz. Sonra anlarsınız ki o numara kesimindedir mesela ya da bir yerinde farketdilmeyecek kadar ufak bir hoşluk vardır. İşte öyle bir şey.

2 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Anthropologie ile ilgili yorumlarına katılıyorum Özlem. Normalde çicekli elbiseleri sevmem, ama bu sezon Anthropologie'dekiler ne peri kızı ne anneanne, tam ideal modellerdi.. Umarım Türkiye'ye gelirler yakın zamanda.. :)

    YanıtlaSil