11 Eylül 2010 Cumartesi

Yaşasın Sohbahar Geldi!

Nihayet sonbahar geldi. En sevdiğim mevsim. Herkes nedense yazı pek bir sever. Ben sevmem. Ne çiçek desenlerini severim, ne geometrik desenleri ne de sıcağı. Yaz gelince ortalık çiçek desenli elbise kaynar. Sanki giyecek başka hiçbir şey yokmuş gibi. Bir de mantar topuklar var tabii. Yazın üniforması sanki. Brozlaşma telaşı da cabası. Oysa sonbahar öyle mi ya. Kestane mevsimi. Atkı ve fular mevsimi, trençkot mevsimi. Yaşasın! Mandalina da çıkar şimdi. Bazen diyorum gidip Londra'da falan mı yaşasam. Neredeyse 12 ay sonbahar tadında.

Bu ayki moda dergilerine ya da vitrinlere bakarsanız resmen yazın kapandığını anlarsınız. Tüm dergiler ve vitrinler bizi sonbahar-kış alışverişi yapmaya zorluyor. Ben kendi adıma yeni sezonda neleri sevdiğimi neleri sevmediğimi yazacağım önümüzdeki bir iki yazımda. Ve de tabii ki alışveriş listemi.

Bunlara başlamadan önce çok kısa bir Hakan Yıldırım'dan bahsetmek isterim. Daha doğrusu bugün Koton'un vitrininde gördüğüm güzel siyah elbiseden. Maalesef foto koyamıyorum. Çünkü Koton mağazası Hakan Yıldırım gibi harika bir modacıyla bir anlaşma yapmış, kendi adına kıyafet ürettirmiş ve bunu sitesinde yayınlamıyor. Pes diyorum Koton size. Lütfen gidip Koton için Hakan Yıldırım'ın tasarladığı harika küçük siyah elbiseye bakar mısınız. Bu ayki Elle dergisinin Amerika versiyonu Hakan Yıldırım'dan ziyadesiyle bahsetmiş. Kendisini çok seviyoruz ve Koton'u da bu sofistike işbirliğinden dolayı kutluyoruz. Ulaşılabilir lüks adına çok vizyonlu bir hareket olmuş.
Gelelim sezon'un alınması lazım parçalarına. Birincil olay renk. Camel rengi. Mutlaka bu tonlarda (karamel olabilir, krem rengi olabilir, viski rengi, konyak rengi, artık ne derseniz) bir şeyleriniz olmalı. En anlamlısı palto olabilir. Ama lütfen atlamayın. Yani geçen sene kendinize güzel bir palto aldıysanız sırf bu sezon moda diye gidip bir tane daha almanın anlamı var mı? Ama mesela ben geçen sene almadım. Ondan dolayı bu sene almaya hakkım var. :) İş ki rüya paltoyu bulabilelim. Birincisi karamel rengi olacak, ikincisi ince olacak, yumuşacık olacak, belden kuşaklı olacak. Tüm moda dergileri bu tip bir palto için istikameti Escada olarak gösteriyor. Bakacağız. Bu konuya daha sonra ayrıntılı değineceğim.

Bu rengi hemen paltoyla sınırlamayalım. Ben kendi adıma bu renklerde bir deri etek ya da pantolon da düşlüyorum. Ya da bol paçalı bir kumaş pantolonla kombinlenmiş ipek gömlek. Bakınız fotolar. (Birinci pantolonu es geçelim lütfen) Çok merak eden varsa görüntüler Chloe defilesinden. Aynı tonda gömlekle kombinleyince ne kadar şık durduğuna dikkatinizi çekerim.

Aynı gömleği güzel bir kot pantolon ve tüvit bir ceketle de hayal eder misiniz. Ettiniz mi? Çok güzel olmadı mı? Camel rengin birlikte çok çık durduğu ikinci renk de bence kırmızıdır. Aklınızda bulunsun. Altına da loafer ayakkabı. Zaten şimdi tam da o konuya geldik.
İkinci almak istediğim parça Prada'dan loafer ayakkabı. İster düz, okul yıllarındaki gibi, isterseniz de topuklu bir loafer bence sonhabarın en önemli parçasıdır. Bakınız aşağıda. Ama korkmayın. Mavi falan almaya kalkmayacağım. Düz derseniz Tod's bu sezon çıkarmış. Çok şık ve klasik bence. Ancak düz bir loafer'ı giymek çok kolay değildir. Neyle, nasıl giyeceğiniz sizi çok şık da gösterebilir, tam tersi de. Benim önerim biraz kısa paçalı pantolonlarla ya da mini etek ceketlerle giymeniz yönünde olurdu.

Dergilerde bolca sezonun hit kumaşlarının deri ve dantel olduğu yazıyor. Aman diyim, siz siz olun hit parçalar diye hepsini bir arada giymeye kalkmayın. Çok korkuyorum. :) Başka bir sezon anahtar deseni ise leopar. Hele bunu da işin içine katan olursa ne yaparız bilemiyorum. Ben maalesef leopar desenin hiçbir türlüsünü kendime yakıştıramıyorum. Güzelce, basit görünmeden kıyafetinizin bir yerlerine katabiliyorsanız bu deseni, sizi tutmak istemem. Ama demedi demeyin sonra. Bir de militer modası çıktı ki, o daha az korkutucu. Militer pantalonları asker botlarıyla giymeye falan kalkmazsanız idare ederiz.
Bu yazıda son olarak bir siyah pantolon tavsiyem olacak sizlere. GAP'in Black Magic siyah pantolon serisi. Ben bayıldım. Tam da ofiste giyecek adam gibi bir siyah pantolon lazım derken karşıma bu seri çıktı. Size şiddetle True Straight'i tavisye ediyorum. Ama bir sürü farklı kesimi var. Siyah pantolona ihtiyacınız varsa gidip deneyin mutlaka.

Sonbahar yazılarının ikinci kısmında görüşmek üzere. Daha neler yazacağım neler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder